اهمیت بسته بندی در افزایش فروش زعفران

خریدار با نگاه به محصول نهایی، یعنی زعفران شما در بین هزاران محصول تولید شده با کیفیت های متفاوت و از کشورها و تولیدکنندگان مختلف، در ابتدا به کیفیت بسته بندی صادراتی زعفران می پردازد. توجه به این امر یعنی موفقیت در رقابت جهانی.

بسته بندی زعفران و افزایش فروش

پیشتر گفتیم که اولین چیزی که خریدار از محصول شما می بیند بسته بندی آن است. بسیاری از ما این را می دانیم که اولین و موثر ترین راه افزایش فروش زعفران این است که بسته بندی مناسب زعفران را بیابید.

اگر می خواهید بدانید بسته بندی چگونه روی افزایش فروش اثر می گذارد به این موارد دقت کنید:

ایجاد ارزش افزوده روی زعفران

چیزی که از همه بیشتر باید مورد توجه شرکت های بسته بندی زعفران صادراتی باشد این است که هدف اصلی از تمامی مراحل طراحی ساخت و انجام پروژه بسته بندی افزایش ارزش افزوده ایجاد شده بر روی زعفران می باشد. لذا تمام تلاش ها برای بالا بردن ارزش کالا است.

باید این نکته را در نظر داشته باشیم که بازار نهایی هدف ما مصرف کنندگان و افراد، شهرها و کشورهای دنیا می باشند.

با توجه به بالاتر بودن سطح رفاه، حساسیت بیشتری نسبت به طراحی و بسته بندی کالا داشته و رغبت بیشتری به انتخاب کالا با سلیقه بهتر، بسته بندی مناسب و استاندارد تر و ارائه اطلاعات کامل تر می باشند.

ایجاد اطمینان از محصول

در بسیاری از کشور ها مانند ژاپن، تقریبا هیچ ماده غذایی بدون بسته بندی ارائه نمی شود. میزان اطمینان مردم به بسته بندی به قدری است که اقبال به محصول فله یا باز بسیار اندک است.

اگر شما صادر کننده زعفران هستید باید بدانید که تنها راه ایجاد حس اطمینان در مصرف کننده این است که از بسته بندی زعفران برای ارائه محصول استفاده کنید.

ارائه یک محصول با کیفیت

وقتی از ظروف بسته بندی استاندارد زعفران استفاده می کنید، ورود عوامل تاثیر گذار در کیفیت زعفران به محصول را کاهش داده اید.

این یعنی ارائه یک محصول درجه یک و در نتیجه رضایت مشتری که به معنای بازگشت مجدد او برای خرید است.

این موضوع زمانی که شما زعفران واسطه های فروش را تامین می کنید بسیار مهم است.

معرفی برند زعفران شما

اگر به دنبال افزایش فروش زعفران هستید ، باید بدانید که بدون یک بسته بندی مناسب نمی توانید کاری کنید که نام شما به کیفیت زعفران ارائه شده توسط شما گره بخورد.

بنا برا این بسته بندی مناسب زعفران و استفاده از ظروف زعفران زیبا این امکان را فراهم می کنند که نام تجاری شما روی بسته بندی چاپ شود.

وقتی مشتری زعفران با کیفیت شما را مصرف کرد، برند شما را بعنوان یک ارائه دهنده با کیفیت در ذهن می سپارد.

کاهش تلفات زعفران و خشکبار

یکی از عواملی که عدد فروش را کاهش می دهد افزایش تلفات کالا است.

اگر شما از بسته بندی استاندارد زعفران استفاده کنید می توانید مطمئن باشید که میزان آسیب به طلای سرخ شما کاهش یافته و در نهایت فروش بیشتری را کسب خواهید کرد. نقش بسته بندی در افزایش فروش زعفران در این مسئله بسیار حیرت انگیز است.

زعفران ایرانی شاهکار در کیفیت و ضعیف در بسته بندی

واقعیت این است که همه دنیا از کیفیت بالای زعفران تولید شده در داخل ایران اطلاع داشته و زعفران ایرانی را یکی از با ارزش ترین و با کیفیت ترین زعفران ها در دنیا می دانند.

از سویی دیگر امروز همه از تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش زعفران آگاه هستیم.

متاسفانه به جهت کوتاهی و عدم دقت در حفظ کیفیت و ارائه محصول در بسته بندی صادراتی زعفران با رعایت استاندارد ها و ظاهری شیک و زیبا ارزش این کالا پایین تر آمده است.

تا جایی که بسیاری از کشورها زعفران را در داخل کشور خریداری کرده و با حفظ و رعایت نکات بهداشتی و ایمنی به کشور خود برده و با بسته بندی صادراتی زعفران مناسب به چند برابر قیمت اولیه به کشورهای دیگر می فروشند.


منبع: صدف پک

بسته بندی های صادراتی زعفران

برای بسته بندی صادراتی زعفران به منظور حضور در بازارهای بین المللی، باید ظرف صادراتی زعفران دارای ویژگی های مختلفی باشد. در این مطلب به معرفی این ویژگی ها خواهیم پرداخت. با در نظر گرفتن این نکات ضروری و رعایت استاندارد بسته بندی صادراتی زعفران احتمال موفقیت را بیشتر خواهد کرد.

کیفیت زعفران صادراتی را حفظ کند

ظرف صادراتی زعفران باید حافظ کیفیت و سلامت زعفران باشد. از آن جایی که زمان طولانی تری برای حمل و نقل زعفران صادراتی وجود دارد و امکان هرگونه فساد، رشد میکروب ها، کپک ها و غیره می باشد، باید بعد از آماده سازی زعفران، استاندارد بسته بندی صادراتی رعایت شود تا بتوان کیفیت زعفران صادراتی را حفظ نمود.

با رعایت استاندارد بسته بندی صادراتی می‌توان کیفیت زعفران تولید شده را تا رسیدن به مصرف کننده نهایی حفظ کرد.

از مواد اولیه تایید شده تهیه شده باشد

مهم است که مواد استفاده شده در ظروف بسته بندی زعفران صادراتی به کیفیت زعفران آسیب نرساند. در برخی تولیدات موادی بکار می‌رود که در اثر مرور زمان و تماس با هوا یا نور می‌توانند خطرناک باشند. چرا که موادی را از خود منتشر می کنند که به کیفیت زعفران آسیب وارد می کند.

در برابر ضربه مقاوم باشد

از آنجایی که زعفران صادراتی در مسیر طولانی و شاید در مدت زمان زیادی در مسیر قرار دارد، ممکن است حین حمل و یا جا به جایی در معرض ضربات مختلفی قرار گیرد. بنابر این یکی از ویژگی های ظرف صادراتی زعفران این است که محافظ ضربه باشد.

ارزش افزوده ایجاد کند

هدف از بسته بندی علاوه بر حفظ کیفیت و محافظت از کالا، ایجاد ارزش افزوده زعفران است. مسلما استفاده از ظروف صادراتی زعفران می تواند به فروش بیشتر منجر شده و حتی ارزش کالا را بالاتر ببرد. چه آنکه بسیاری از افراد به لحاظ ارزش اضافه ای که بسته بندی زعفران به کالا می دهد، حاضرند مبلغ بیشتری برای کالا پرداخت نمایند.

مخاطب شناسی در آن لحاظ شده باشد

مخاطب شناسی و شناخت از سلیقه، نیاز جامعه و علایق در فرهنگ های مختلف بسیار لازم و ضروری می باشد با استفاده از این نکات می توان با بسته بندی صادراتی زعفران مناسب و استفاده از جعبه صادراتی زعفران امکان فروش و استقبال از کالا را در کشورهای هدف بالا برد.

حجم استاندارد داشته باشد

یکی از ویژگی های بسته بندی صادراتی زعفران حجم استاندارد آن است. حجم ظروف صادراتی زعفران باید مطابق با عرف بازار بین المللی باشد. وزن های نا متوازن، غیر روتین و در بعضی مواقع غیر دقیق قابلیت صادرات و فروش در بازار بین المللی را از بین می برد. برای خرید ظروف صادراتی زعفران می بایست از تولید کنندگان ظرف زعفران شناخته شده ای استفاده کنید که به این امر آگاهند و تولیدات استانداردی را ارائه می دهند.

با قوانین و مقررات داخلی و بین المللی مطابقت داشته باشد

همه تلاش ها و هزینه های انجام شده در بسته بندی زعفران صادراتی در صورتی که قوانین و مقررات را رعایت کرده باشد با ارزش خواهد بود. چون در صورتی که این قوانین نقض شده باشد مجوز برای صادرات داده نخواهد شد. حمل و نقل زعفران صادراتی با رعایت استاندارد بسته بندی صادراتی بسیار راحت است. تنها لازم است شما از ابتدا تا انتهای آماده سازی بسته بندی زعفران صادراتی قوانین و مقررات را چک کنید.

شامل اطلاعات محصول باشد

بر اساس استاندارد ها و قوانین داخلی و بین المللی باید موارد زیر باید بعنوان اطلاعات روی بسته بندی صادراتی زعفران ثبت شود.

  • تاریخ ساخت
  • تاریخ انقضا
  • پروانه ساخت
  • شماره پروانه بهداشتی
  • نحوه استفاده از محصول
  • مواد تشکیل دهنده
  • مشخصات اقتصادی تولید کننده
  • آدرس پستی تولید کننده
  • وبسایت و ایمیل تولید کننده زعفران
  • کشور تولید کننده

این اطلاعات در جهت شفافیت برای مصرف کننده باید روی بسته بندی صادراتی درج شود.


منبع: صدف پک

مهمترین نکات در کیفیت نهایی زعفران

بحث تقلب و سوء استفاده از زعفران منجر به تشکیل آیین نامه Safranschou شد که مجازات فروشندگان را حبس و پرداخت غرامت و اعدام بیان می کرد. به مرور از تقلب آشکار کاسته شده و کلاهبرداری ها به صورتی دیگر در آمد. از جمله روش های تقلب می توان به موارد زیر اشاره کرد:
تقلب در زعفران دسته‌ ای
زعفران دسته ای ممکن است به وسیله نخ های کم کیفیت و یا با رشته های دیگر گیاهان مخلوط شود.
تقلب در زعفران پودری
اغلب اوقات تقلب زمانی انجام می‌شود که زعفران به صورت پودر است. چرا که می توان با افزودن مواد خارجی حجم آن را افزایش داد. مثلا پودر زعفران ممکن است با ادویه های مشابه مانند زرد چوبه مخلوط گردد.
مرطوب نگه داشتن زعفران
از دیگر روش های تقلب برای افزایش قیمت، خشک نکردن کامل آن است. در صورتی که زعفران مرطوب باشد وزن آن بیشتر شده و قیمت آن بالا تر می رود.
چگونگی اندازه گیری کیفیت زعفران بر اساس استاندارد‌های بین المللی و ملی زعفران؛
استاندارد بین المللی کیفیت زعفران
استفاده از زعفران به عنوان یک ادویه در غذا بدون محدودیت می تواند استفاده شود. اما برای استفاده از زعفران خالص و سالم باید بررسی‌های لازم انجام شود تا محصولات ارگانیک در سلامت کامل به بازار جهانی ارائه گردد. بر اساس مصوبات سازمان بین المللی استاندارد در سال ۱۹۹۴ زعفران رشته یا پودر شده باید دارای استاندارد های زیر باشد.
بررسی کیفیت زعفران ایران از جنبه های مختلف از جمله خصوصیات فیزیکی، شیمیایی، میکروبی، قارچ و غیره مورد بررسی و آزمون قرار می‌گیرد. اغلب این بررسی‌ها به جهت مطابقت با استاندارد بین المللی iso ۳۶۳۲ می‌باشد. چرا که این استاندارد در بین تمامی کشورها مورد قبول است.
شرکت صدف پک بعنوان بزرگترین تولید کننده ظروف بسته بندی زعفران در ایران و جهان، با ارائه تنوع بی نظیری از ظروف بسته بندی زعفران و خشکبار، در کار تجار و صادر کنندگان زعفران و خشکبار در جهان ایستاده است.
در سطح بین المللی تهیه محصولات مطابق با استاندارد بین المللی ISO 3632 و استانداردهای بین المللی ایمنی مواد غذایی ، 22000 ، FSSC HACCP تضمین کیفیت زعفران انجام می‌شود که به معیارهایی جهانی و یکسان برای تمامی کشورهای دنیا به شمار می‌آید.
استفاده از گیاه اصلی زعفران
در ابتدا باید زعفران تولید شده از گیاه اصلی زعفران از خانواده زنبقیان و گونه کوروس ساتیووس باشد.
زمانی زعفران خالص و با کیفیت است که الزامات استاندارد ISO 3632 را لحاظ کرده و هیچ ماده خارجی به محصول اضافه نشده باشد. این دستور کار اولین بار در سال 1980 منتشر شد و جدیدترین نسخه آن در سال 2011 ارائه گردید. این استاندارد صحت و کیفیت محصولات زعفران را بررسی می کند.
سلامت گل زعفران
گل زعفران به صورت کامل دم گل، گل پوش، مادگی، تخمدان، خامه و کلاله، پرچم، میله پرچم باشد.
اندازه و رنگ اجزای داخلی زعفران
کلاله شامل سه شاخه در انتهای خامه و حدود 3 سانتی متر باشد. کلاله به رنگ قرمز تند و خامه سفید رنگ باشد. سه شاخه کلاله آزاد و در قسمت خامه به هم متصل باشد.
این استانداردها برای حفظ کیفیت زعفران به کار می‌رود. حفظ دوام مزه و رنگ و عطر در زعفران اهمیت بسیار زیادی دارد. می‌توان گفت بدون این سه مورد زعفران فاقد ارزش است و از کیفیت لازم برخوردار نیست.
میزان ناخالصی زعفران
اجزای خارجی در زعفران نباید بیشتر از 10 درصد باشد.
میزان رسوبات و مواد معطر در زعفران
مواد معطر و رسوبات زعفران نباید بیشتر از 14 درصد باشد.
میزان گرد و خاک و خاکستر
میزان گرد و خاک و خاکستر موجود در زعفران نباید بیشتر از 1 درصد باشد.
آنالیز کیفیت زعفران کشورهای تولید کننده بر اساس معیارهای بین المللی تعریف می شود. پایبندی به این قوانین الزامات سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی را برای کشورها تعیین می کند. بسیاری از این استانداردها در آنالیز کیفیت، برای برآورده کردن خواسته مشتریان و ارائه کالای با کیفیت وضع شده است. برای بررسی کیفیت زعفران در زمان های مختلف بررسی هایی انجام می شود. آنالیز کیفیت زعفران از زعفران خشک شده شامل پودر و دسته است.
در صورتی که زعفران موجود در بازار توسط این سازمان بررسی شده باشد، می توان به کیفیت زعفران اعتماد کرد و از آن استفاده نمود. در استاندارد های ارائه شده در این سازمان با آنالیز کیفیت زعفران حقوق جهانی مصرف کننده به صورت کامل رعایت شده است.
استاندارد زعفران در ایران
تعیین و اندازه گیری کیفیت زعفران به عهده موسسه استاندارد ایران است. در سال ۱۳۰۴ قدم های نخست برای تشکیل موسسه استاندارد ایران برداشته شد و در سال ۱۳۳۶ برای نظارت بر کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی در وزارت تجارت ایجاد گردید. این موسسه در سال ۱۳۳۹ در چهارچوب اهداف تعیین شده شروع به کار کرد. همزمان به عضویت سازمان بین المللی استاندارد iso درآمد.
از جمله وظایف مهم این اداره صدور گواهینامه برای محصولات وارداتی و صادراتی است. پژوهشکده ها و آزمایشگاه های فراوان همراه با تجهیزات پیشرفته و گروه پژوهشی در این سازمان به فعالیت مشغول می باشند.
برای نخستین بار در سال ۱۳۴۵ برای آنالیز کیفیت زعفران ایران استانداردها و آزمون هایی تهیه گردید. در سال ۱۳۷۰ مجدداً موارد پیشنهادی بررسی و به تصویب رسید. برای چهارمین بار در سال ۱۳۸۳ جدیدترین نسخه استاندارد خوراک و فرآورده های غذایی و کشاورزی تصویب شد. سازمان بررسی کیفیت زعفران ایران به نام استاندارد ملی زعفران فعالیت می کند.
هدف اصلی این سازمان جلوگیری از تقلب و ارائه زعفران با کیفیت است. در مرحله اول آنالیز کیفیت برای استفاده داخلی و ملی صورت می‌گیرد. در مرحله دوم کیفیت زعفران کشورهای تولید کننده در بازار جهانی اهمیت دارد و برای شناخته شدن و اعتماد جهانی به کیفیت زعفران ایران فعالیت می نماید.
این سازمان واحدی برای آنالیز کیفیت این محصول دارد. علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد ارائه دهنده محصول به رعایت ضوابط و قوانین منطبق با استانداردهای ملی می باشد.
برای اطمینان از کیفیت بالای زعفران تولید شده در داخل کشور اغلب شرکت های تولید کننده محصولات خود را با استانداردهای بین المللی و اروپایی تطبیق می دهند.
این در حالی است که کیفیت زعفران ایرانی به صورت خالص بسیار بالاتر از اغلب نمونه های جهانی و بی نظیر و بی مثال است. چرا که فاکتورهایی که در اندازه گیری کیفیت این محصول به صورت خالص ( از جمله رنگ طعم و عطر ) مهم است، در نمونه های ایرانی وجود دارد. اما وجود باکتری ها، قارچ ها و مواد اضافی خارجی کیفیت نهایی محصول را پایین آورده و در گذر زمان باعث پایین آمدن کیفیت محصول می شود.

منبع: شرکت صدف پک