زعفران اسپانیایی گدرینگ (The Gathering of Saffron Brand) ؛ اسپانیا
زعفران اسپانیایی گدرینگ یکی از معتبرترین برندهای زعفران اسپانیا است که از رشته های خالص خشک شده گل زعفران بدست می آید. این نوع زعفران در منطقه والنسیا (Valencia) اسپانیا کاشت می شود و پس از برداشت به صورت دستی مراحل جداسازی رشته زعفران از گل آن انجام می گیرد. زعفران اسپانیایی برند گدرینگ همانند بسیاری از زعفران ها فقط شامل ساقه زعفران نمی شود. بلکه عمیقا رشته های زعفران از دل گل زعفران استخراج می شود که این مساله موجب می شود عطر و رنگ بیشتری داشته باشد. بنابراین اطمینان حاصل شده که این زعفران هیچ افزودنی ندارد و کاملا خالص به بازار عرضه می شود. 100 درصد خالص بودن زعفران اسپانیایی گدرینگ یکی از ویژگی هایی است که آن را به یکی از معروفترین برندهای زعفران جهان تبدیل کرده است.
زعفران مهر (Mehr Saffron) ؛ آمریکا
برند آمریکایی زعفران مهر خود تولید کننده زعفران نیست؛ اما انتخاب برترین و گران قیمت ترین زعفران های جهان برای بسته بندی و فروش موجب شده تا برند مهر بعنوان یکی از معروف ترین برندهای زعفران جهان شناخته شود. مهر، زعفران 100 درصد اورگانیک اسپانیایی، ایرانی، ایتالیایی، یونانی و کشمیری را تحت برند خود به بازار عرضه می کند. اما همانند کیفیت زعفران این برند که بسیار بالاست و بعنوان زعفران کاملا سرخ شناخته شده است، بسته بندی آن نیز نظر بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کرده است.
برخی بسته بندی های آن کریستالی است که بسیار لوکس دیده می شوند و بسته بندی های فلزی آن نیز بسیار شیک طراحی شده اند. همه چیز در زعفران مهر دست به دست هم داده تا از نام این برند به نیکی یاد شود. بخصوص وقتی نوبت خرید زعفران بعنوان یک هدیه گرانقیمت باشد، خرید زعفران مهر، به دلیل بسته بندی شیک و لوکسی که دارد، به همه پیشنهاد می شود.
زعفران زران (Zaran Saffron) ؛ اسپانیا
زران یکی دیگر از برندهای زعفران اسپانیایی است که رشته های زعفران را با بالاترین کیفیت و در یک ظرف طلایی شیک و لوکس به بازار عرضه می کند. همانند سایر زعفران ها، زعفران زران نیز از مزارع اسپانیا به صورت دستی جمع آوری شده و پس از آن در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار می گیرد تا کیفیت آن درجه بندی شود. در آزمایشگاه عطر، رنگ و طعم زعفران بر اساس قوانین ISO 3632 بررسی می شود تا کیفیت آن تضمین شود. با داشتن این ایزو، زعفران زران شهرت بالایی کسب کرده است و خود را بعنوان یک زعفران با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه به بازار معرفی کرده است.
زعفران گلدن (Golden Saffron) ؛ آمریکا
زعفران طلایی یا گلدن یکی دیگر از معروفترین برندهای زعفران جهان است که متعلق به کشور آمریکاست. این برند، زعفران ایرانی را، که از باکیفیت ترین زعفران های بازارهای جهانی است و به سرخی و معطر بودن شهرت دارد، به فروش می رساند. زعفران طلایی همچنین از پرفروش ترین زعفران های سایت آمازون بوده است.
زعفران طلایی بهترین قیمت و بالاترین کیفیت زعفران ایرانی را تضمین می کند که در برترین مزارع کشت شده است. این زعفران نیز در آزمایشگاه تست شده و نبود هرگونه ماده شیمیایی از جمله رنگ دهنده و نگهدارنده در آن تضمین شده است. زعفران ایرانی همیشه از محبوب ترین زعفران ها در بازارها بوده است که حالا در یک بسته بندی شیک با طراحی جذاب و زیبا، محبوبیت آن دوچندان شده و توسط یکی از معروف ترین برندهای زعفران جهان به فروش می رسد.
منبع: شرکت صدف پک
از نام آن ها مشخص است که به چه جهت روی کارتن چاپ می شوند. برخی از این نماد ها عبارتند از:
توجه به این نماد حمل محصول را با دقت و توجه بیشتر در پی خواهد داشت؛ چراکه نشان دهنده شکننده بودن محصول است. این نماد اغلب روی محصولات شیشه ای به کار می روند.
این نماد به شما نشان می دهد که در زمان حمل و نقل کدام قسمت آن را باید بالا نگه دارید.
نماد احتیاط یا با احتیاط حمل شود، نشان دهنده اهمیت بالای محصول درون بسته بندی است. این نماد یکی از معروف ترین علائم بسته بندی به حساب می آید.
با این نماد متوجه قابل اشتعال بودن محصولی که در حال حمل آن هستید خواهید شد. این علامت از مهم ترین علائم بسته بندی محسوب می شود.
نشان دهنده اهمیت شیوه نگهداری ماده درون بسته بندی بوده و هشدار قرار دادن محصول در دمای انجماد و زیر صفر را به شما می دهد.
از مهم ترین علائم روی کارتن بسته بندی است و عدم جابه جایی محصول زیر باران را نشان می دهد.
این نماد از علامت های روی کارتن بسته بندی است که به شما می گوید تا برای اطلاعات بیشتر حتما دفترچه راهنما را بخوانید. مثل زمانیکه تلویزیون یا یخچال یا هر وسیله برقی دیگری را خریده و نحوه استفاده از آن را دقیقا نمی دانید. در این حالت بهتر است قبل از زدن وسیله به برق به طور کامل دفترچه راهنما را بخوانید.
این نماد نیز از اصلی ترین علائم روی کارتن بسته بندی بوده و نشان دهنده طول عمر بهینه شیء قرار گرفته در کارتن است. حتما به این علامت دقت و توجه داشته باشید.
این علامت نیز نشان دهنده دمای مناسب برای نگهداری محصول است. در واقع این علامت نشان می دهد که باید محصول را در چه دماهایی از حداقل تا حداکثر نگهداری کنید. این نشان اغلب در محصولات خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به کارتن شیر، آبمیوه پنیر و… که تهیه می کنید دقت کنید، این نشان را روی آن ها خواهید دید.
مشخص است که هدف این نمونه از علائم بسته بندی چیست. قرار دادن وسیله در سایه و دور از اشعه و نور آفتاب را به شما نشان می دهد.
این نماد به شما نشان می دهد که محصول را از کدام قسمت گرفته و حمل کنید. این نشانه، یکی از دیگر علائم روی کارتن بسته بندی است که اهمیت بالایی دارد و دقت و توجه زیادی می طلبد. حتما قبل از حمل و جابهجایی کارتن این سمبل را یافته و ببینید کدام سمت مجاز را نشان می دهد.
این علامت نیز نشان دهنده این است که جعبه تا چه وزنی را می تواند تحمل کند. در اینجا عدد 6 را می بینید که نشان می دهد کارتن پیش روی شما تنها تا 6 کیلوگیرم وزن را تحمل خواهد کرد نه بیشتر.
این نمادها نحوه درست استفاده از شیء و کارتن بسته بندی را نشان می دهد تا در نهایت منجر به خسارات زیست محیطی و اقتصادی بعدی نشوند. به ترتیب زیر با این نمادها آشنا می شویم:
یکی از علائم بسته بندی که بسیار مورد توجه اهالی محیط زیست نیز هست این علامت بوده و نشانی از به کار بردن مواد قابل بازیافت در تولید بسته بندی مورد نظر است.
بسیاری از ما با این نماد آشنا بوده و همیشه آن را روی بسته بندی و کارتن ها دیده ایم. این یک نماد بین المللی است، برای تشویق ما مصرف کنندگان به بازیافت بسته مورد نظر.
این نماد نشان می دهد که در ساخت محصول چند درصد از مواد بازیافتی استفاده شده است.
از علائم بسته بندی در کشورهای اروپایی برای شرکت هایی استفاده می شود که از محصولات سازگار و مناسب با طبیعت استفاده می کنند.
این نماد نشان دهنده بطری های شیشه ای بازیافتی بوده و به بازیافت شیشه ها اشاره دارد.
این نماد نیز نشان دهنده قابل بازیافت بودن آلومینیوم به کار رفته در محصول است.
از دیگر علائم روی کارتن بسته بندی به ویژه در صنایع الکترونیکی و فلزی بوده و نشان دهنده قابل بازیافت بودن فولاد به کار رفته در شیء است.
نشان دهنده پلی اتیلن با چگالی بالا و قابل بازیافت است.
این نمونه از علائم بسته بندی نشان دهنده عدم قابلیت بازیافت شیء درون آن هاست؛ به عبارتی نشان دهنده وسایل یک بار مصرف است.
نماد بعضی از ظروف است که با فناوری های پیشرفته تر قابل استفاده هستند.
از دیگر علائم بسته بندی است که نشان دهنده محصولات یونولیتی بوده و به طور کلی غیر قابل بازیافت هستند.
نشان دهنده محصولاتی با بسته بندی پلاستیکی است. این محصولات به هیچ عنوان برای بازیافت مناسب نیستند.
از علائم بسته بندی محصولات تولید چین بوده و هر محصولی که به چین وارد یا از آن خارج می شود باید دارای این نشان باشد.
این نماد برای تمام محصولاتی که در اروپا تولید می شوند به ویژه محصولات الکترونیکی به کار می رود و به نوعی نماد استاندارد بودن کامل این محصولات است.
این نماد نشان دهنده محصولات تولید شده در اروپاست که باید در شرایطی خاص و جدا از سایر محصولات بازیافت شوند.
این نماد نیز در اغلب محصولات وجود دارد؛ به ویژه در دنیای مجازی. در محصولاتی که حق ناشر داشته و ناشر یا تولید کننده راضی به کپی آن ها نباشند، از اینگونه علائم بسته بندی استفاده می شود. اگر خیلی با خریدهای مجازی سر و کار دارید، عموما این علامت را روی بسته بندی می بینید.
از جمله نمادهایی که اغلب ما با آن سر و کار داشته ایم و روی بسیاری از محصولات می بینیم این نماد است. این علامت نشان محصولی خاص یا تعلق آن به کشور ویژه ای نیست. گاهی در برخی از بسته بندی ها دیده ایم که نشان دهنده پاکیزگی در سطح شهر است.
منبع: کارتن لاین
در میان برترین برندهای زعفران هند ، شالیمار به عنوان بهترین برند زعفران هند در سال 2020 انتخاب شد. این برند، زعفرانی خالص و اورگانیک با رشته هایی که کاملا سرخ رنگ هستند عرضه میکند. همین عطر و رنگ این زعفران اورگانیک کشمیری است که موجب شده برند شالیمار بتواند محصولات خود را با قیمتی بالا در سراسر جهان به فروش برساند.
همچنین شالیمار در محصولات خود هیچ افزودنی برای اضافه کردن رنگ، عطر یا مزه اضافه نمیکند. بنابراین بدون هیچ نگرانی این زعفران در غذاهای هندی و سایر غذا های جهان استفاده میشود و عطر و رنگ و مزهای متفاوت به غذاها میبخشد. اغلب برای اینکه این زعفران عطر و بوی بهتری داشته باشد، پیش از اضافه کردن آن به غذا آن را در آب خیس میکنند.
اما آنچه این محصول را متمایز میسازد نحوه بسته بندی شیک آن است. دربی مستحکم برای این بسته بندی در نظر گرفته شده که موجب میشود زعفران داخل آن تا مدت زمان طولانیتری با کیفیت اولیه باقی بماند.
زعفران بیبی برند را بعنوان بهترین زعفران برای مصرف در دوران بارداری میشناسند. این محصول باکیفیت با دست چیده شده و برای غذا پختن بسیار سالم است. بیبی برند یکی از قدیمی ترین برندهای زعفران هند است که قدمت آن به بیش از صد سال میرسد. تا به امروز این برند زعفران هند همیشه در بین بهترین ها قرار داشته و به دلیل ارائه محصولات با کیفیت بالا زبانزد بوده است. چیزی که این محصول را محبوب میسازد رشتههای بسیار سرخ زعفران است که در میانشان اندکی رشته های زرد نیز یافت میشود که به این نوع زعفران تنوع خاصی میبخشد.
زعفران بیبی برند در دسته بندی گرید 1 زعفران قرار گرفته است. این بدین معناست که کاملا استانداردهای ISO در کاشت، برداشت و توزیع آن رعایت شده است.
برند زعفران شیر یا لاین یکی دیگر از برندهای معروف هندی است که به دلیل عطر و طعم متفاوتی که دارد بسیار مشهور است. این محصول کاملا گیاهی و اورگانیک تهیه میشود و مصرف آن برای هر سن و سالی مجاز است. همچنین این برند زعفران یکی از ارزانترین برندهای بازار هند است.
بسته بندی پلاستیکی و در عین حال مستحکم این برند زعفران هندی موجب میشود زعفران مدت طولانیتری با کیفیت بالا قابل استفاده باشد. بنابراین مشتریان این محصول نیاز نیست زود به زود به خرید زعفران بروند. چرا که بسته بندی مناسب این زعفران به آن ها این امکان را میدهد بدون نگرانی نسبت به از بین رفتن کیفیت زعفران از آن بار ها استفاده کنند.
زعفران اسپانیا یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین زعفران ها در بازارهای جهانی است. با وجود اینکه ایران بالاترین میزان تولید زعفران جهان را دارد و از طرفی زعفران کشمیر در هند نیز گرانقیمتترین زعفران جهان است، اما اسپانیا همیشه در لیست کشورهایی بوده که بیشترین صادرات زعفران جهان را داشته اند. در سال 2018 با فروش 55.7 میلیون دلار زعفران به بازارهای جهانی، اسپانیا دومین کشور صادرکننده زعفران جهان، پس از ایران، لقب گرفت و سال پیش از آن نیز توانسته بود 42 درصد از بازار زعفران جهان را به خود اختصاص دهد.
رقابت بر سر صادرات زعفران اسپانیا و ایران در همه سالها وجود داشته است. استراتژی خوب فروش، وجود مشتریان بین المللی، داشتن بسته بندی شیک و زیبا برای محصول و همچنین قیمت مناسب این محصول در بازارهای اروپا و همچنین هزینه پایین حمل و نقل آن به کشورهای همسایه می توانند از جمله دلایلی باشند که زعفران اسپانیا سهم بیشتری از صادرات زعفران را به خودش اختصاص داده است.
بسته بندی هر محصولی باید متناسب با استاندارد های حمل و نقل باشد. یعنی طوری باشد که حمل آن محصول از جایی به جای دیگر بدون سختی انجام شود. سایز و شکل بسته بندی نیز در این امر تاثیرگذار است. بخصوص برای فروشندگانی که فضای خاصی برای قرار دادن این کالا برای فروش دارند. سایز استاندارد و مناسب برای هر فروشگاهی می تواند به فروش بیشتر محصول کمک کند. همچنین بسته بندی که بتواند بعدها مجدد مورد استفاده قرار گیرد نیز بسیار محبوب است. همانند بسته بندی های شیشهای زعفران اسپانیا که بسیار شیک هستند و پس از اتمام زعفران داخلشان می توان از آنها مجدد و برای کارهای دیگر استفاده کرد.
جذابیت را باید یکی از مهم ترین نکات در طراحی بسته بندی محصولات دانست. چرا که بسته بندی محصول در معرض دید قرار می گیرد و اگر به اندازه کافی جذابیت نداشته باشد نمی تواند نظر مشتری را در قدم اول به خود جلب کند. زعفران نیز یک محصول رنگی است و اغلب از رنگ سرخ برای معرفی آن استفاده می شود. این رنگ جلوه خاصی دارد و به خوبی نظرها را به خود جلب می کند. ترکیب رنگ، عکس، طراحی و سایز یک بسته بندی، به خوبی می تواند در یک فروشگاه بدرخشد و همه را به سمت خود صدا بزند. اما نکته جالبی که وجود دارد این است که برخی از برند های زعفران اسپانیا در طراحی بسته بندی های خود از رنگ بنفش که رنگ گل زعفران است استفاده میکنند. این به خودی خود اقدامی جذاب و خلاقانه محسوب میشود.
بسیاری از خریداران محصولاتی نظیر زعفران، اغلب آن را با توجه به جذابیت بسته بندی خریداری می کنند. چرا که زعفران اسپانیا یک زعفران شناخته شده است و انتخاب بین برندهای مختلف آن در بیشتر مواقع فقط توسط بسته بندی آن صورت می گیرد. با توجه به چنین مواردی، میتوانیم به راحتی نقش بسته بندی در فروش زعفران اسپانیا را درک کنیم.
یک بسته بندی شیک و لاکچری می تواند درخشش بسیاری داشته باشد. اما این بسته بندی نمی تواند عده زیادی از مشتریان را ترغیب به خرید کند. بسته بندی محصول باید اقتصادی هم باشد. بخصوص محصولی همانند زعفران اسپانیا که به خودی خود یک کالای گرانقیمت است و اگر بسته بندی زعفران به اندازه خود محصول برای مشتریان هزینه داشته باشد، احتمال اینکه نتیجه خوبی در فروش داشته باشد کمتر خواهد بود. بسته بندی های زعفران اسپانیا در عین حال که شیک طراحی شده اند خیلی گرانقیمت هم نیستند و همین موجب شده تا قیمت این محصول در بازارها مقرون به صرفه بوده و فروش خوبی داشته باشد.
یکی از مهم ترین اهداف بسته بندی یک محصول، محافظت از آن در برابر خطرات مختلف و حفظ کیفیت آن است. بسته بندی زعفران در اسپانیا طوری در نظر گرفته شده تا بتواند از کیفیت، کمیت و رنگ این محصول محافظت کند. این سه فاکتور مهم هر محصول ارزشمند، همانند زعفران، است که باید در بسته بندی در نظر گرفته شود.
به عنوان مثال، بسته بندی های زعفران نباید طوری باشند که روی رنگ آن تاثیر منفی بگذارند. به همین دلیل اغلب بسته بندی های زعفران اسپانیا طوری در نظر گرفته شده اند تا از این خاصیت زعفران به خوبی محافظت کنند. علاوه بر اینها، محافظت از محصول در برابر باران، گرد و غبار و حشرات، از جمله موارد دیگریست که باید در هر نوع بسته بندی به آن دقت شود.
جذابیت و زیبایی یک بسته بندی در کنار گویا بودن آن معنا پیدا می کند. گاهی رنگ ها می توانند تا حدی معرف محصول داخل یک بسته بندی باشند، اما این کافی نیست. نوشته های روی بسته بندی بهتر می توانند به مشتریان اطلاعاتی درباره برند و کیفیت محصول و به طور کلی اینکه محصول داخل این بسته بندی چیست، بدهند. این خود نکتهای مهم در نقش بسته بندی در فروش زعفران اسپانیا به شمار میآید.
با انواع کارتن بسته بندی در مدل های متفاوت آشنا شوید:
کارتن بسته بندی مقوایی یا جعبه های مقوایی نیز نامیده شده که در اغلب مغازه ها و فروشگاه ها این نوع از کارتن به وفور استفاده می شوند. از بهترین مثال ها برای این مدل از کارتن، کارتن جای پیتزا است که سفارش داده و جلوی درب منزل خود تحویل می گیرید. این کارتن ها به صورت تا شده و مرتب به دست شما می رسند.
کارتن تاشو نقش ظرف مواد غذایی را در بسته بندی ها بازی می کنند که از طریق آن ها می توان غذا را به راحتی در فضای باز نیز جا به جا کرد آن هم بدون هیچگونه تماسی با دست. ارزان و سبک بودن این کارتن ها باعث شده تا از آن ها در صنایع مختلف به بهترین نحو استفاده شود. مزیت بزرگ این نوع جعبه را می توان امکان حمل و نقل بسیار ساده آن ها و آماده سازی در محل دانست. آماده سازی این نوع از کارتن بسته بندی معمولا نیاز به تخصص و تجهیزات خاصی نیز ندارد که کار را بسیار ساده تر می کند.
از دیگر انواع کارتن بسته بندی، دایکاتی ها هستند که با دستگاه های مخصوص ساخته شده و شکل خاصی نیز ندارند. این کارتن ها را اغلب برای بسته بندی کارتن های دسته دار، سوراخ دار، تلسکوپی و… استفاده می کنند. جعبه های خرید اینترنتی معمولا از این نوع هستند که می تواند چاپی نیز بنا به درخواست سفارش دهنده بر روی آن ها نقش بسته باشد.
بسته بندی های کارتنی شیر یا آب میوه هایی که در فروشگاه ها عرضه می شوند در این دسته قرار دارند. این کارتن ها از ورقه های بسته بندی مایع فویل و پلی اتیلن بوده که از آن ها به عنوان پوشش و جلد مایعات استفاده می شود. اغلب خریداران این محصول شرکت های تولید محصولات لبنی هستند که به دلیل عمر زیاد و کم وزن بودن این کارتن ها آن ها را در روند تولیدات خود استفاده می کنند.
مقوای کاغذی که کارتن های اسپتیک را با آن می سازند ثبات و استحکام زیادی دارد. در این نوع از کارتن بسته بندی 6 لایه محافظتی از جنس های کاغذ، آلومینیوم و پلی اتیلن استفاده شده که این ساخت و ساز پر حجم را می توان در ظاهر آن شناخت. می دانیم که پلی اتیلن نقش نگهدارنده ماده درون بسته بندی ها را به عهده دارد. این ماده نه تنها در صنعت بسته بندی کارتن بلکه در اغلب صنایع نقش محافظ را داشته و به همین دلیل به وفور استفاده می شود. آلومینیوم نیز جهت جلوگیری از ورود اکسیژن و نور به داخل بسته بندی و حفظ طعم و بوی ماده استفاده می شود. حفظ خصوصیات مواد غذایی و نگه دارندگی از ویژگی های برجسته آن ها خواهد بود.
این نوع را که کارتن های تنظیم یا سفت و محکم نیز نامیده میشوند، کاربردهای زیادی به ویژه در صنایع سنگین داشته که به ترتیب زیر شناخته میشوند:
تخته فیبر، تخته موج دار یا تخته ترکیبی، جعبه مقوایی قهوه ای ، جعبه حمل و نقل و بسته اصلی نیز گفته میشوند. همان کارتن هایی که در زمان نقل مکان کردن به خانه ای دیگر از آنها استفاده می کنیم از این نوع هستند. به دلیل جنس خوب آنها، در حمل و نقل به ویژه جابه جایی های سنگین بسیار پر طرفدار هستند. این جعبه ها علاوه بر مقاومت بالا در برابر وزن های نسبتا زیاد، در برابر ضربه نیز تا حدودی مقاوم هستند.
کارتن هایی با جنس راه راه و شبیه به جنس پارچه کبریتی بوده که اغلب در بخش های تجاری مورد استفاده هستند. طراحی و ساخت آن ها در شکل و اندازه های مختلف به بازار عرضه می شود.
از نامش می توان حدس زد که کارتنی محکم و کاربردی بوده و در جابه جایی وسایل سنگین مثل یخچال و گاز بسیار کاربردی است. این کارتن در مقایسه با دو مدل قبلی مقاومت بالاتر، وزن بیشتر و ضربه پذیری بیشتری دارد و به سختی حالت خود را از دست می دهد.
لمینت یعنی چسباندن و همانطور که از نامش بر می آید در این نوع از کارتن یک بخش چسبیده شده وجود دارد. می پرسید یعنی چه؟ بسیاری از انواع کارتن بسته بندی از جمله انواع ای فلوت یا سی فلوت دارای یک لایه کرکره ای در داخلشان بوده که این لایه ناهموار مانع چاپ شدن یکدست و زیبای طرح و نوشته ها می شود. پس چاره چیست؟ برای چاپ طرح های زیبا و با کیفیت روی این کارتن ها ابتدا طرح را توسط دستگاه افست روی یک پوستر چاپ نموده و در نهایت آن را روی کارتن می چسبانند.
اینگونه یک لایه زیبا، با کیفیت و مستقل روی سطحی ناصاف چسبیده؛ درحالیکه ظاهر یکدست خود را حفظ کرده است. این نوع از کارتن بسته بندی را که به صورت دو، سه، پنج لایه با فلوت های متنوع ساخته می شوند کارتن های لمینتی گفته می شود؛ اما این کارتن ها در چند مرحله تهیه می شوند؟
کارتن پنجره ای چند لایه را اغلب برای تزئین لوازم بهداشتی، آرایشی و تزئینی استفاده می کنند. به دلیل اینکه در طراحی این کارتن ها بخشی از آن را مانند پنجره باز می گذارند و محصول داخل بسته بندی مشخص است به این نام خوانده می شود.
کارتن ها را بر اساس سایز و شکل میتوان به موارد زیر تقسیم کرد:
این جعبه ها که از بالا و پایین چاک خورده و لبه ها در هم چفت می شوند از ساده ترین انواع جعبه های کارتنی هستند.
این کارتن نیز که از سمت بالا باز بوده و از دو طرف دارای شکاف هایی برای راحت تر بودن حمل آن است، در جابه جایی های سنگین مثل جابه جایی یخچال و لباسشویی استفاده می شود.
همان جعبه هایی بوده که اغلب در میوه فروشی ها یا مغازه های خار و بار فروشی می بینید. البته بسته بندی های چندتایی محصولاتی مثل دلستر، رانی و آبمیوه ها نیز از این نوع هستند. این جعبه ها می توانند بنا به طراحی برای جای لیوان در سایزهای مختلف نیز برش خورده و آماده شوند.
این کارتن بسته بندی را در بایگانی اداره جات به وفور استفاده می کنند. قیمت مناسب و ماندگاری آن ها و همینطور استفاده راحت به خاطر داشتن درب جدا آن را در این اماکن پرطرفدار کرده اند. پایداری این جعبه ها بهترین دلیل برای استفاده آن ها در نگه داری پرونده ها و کاغذ های بایگانی مهم در ادارات و مراکز دولتی استفاده می شوند.
منبع: کارتن لاین