بسیاری از کارخانه ها و تولیدی ها به این مهم پی بردهاند که بسته بندی محصولات روی میزان فروش آن محصول اثر قابل توجهی دارد. باید این را بدانید که شما به صورت طبیعی به سمت محصولی جذب میشوید که بسته بندی و ظاهر زیبا و فریبندهای داشته باشد. تصور کنید به مغازه لوازمالتحریر فروشی رفته و قصد خرید یک دفترچه دارید. یکی از اولین نکات که موجب جذب شما خواهد بود چیست؟ بدون شک ظاهر دفترچه و در نهایت ابعاد کارتن آن. این نکته بسیار مهم است؛ به همین خاطر اغلب فروشنده ها برای جذب مشتری بیشتر به آن توجه ویژهای دارند.
این نکته بسیار مهم است که شکل بسته بندی محصول شما بتواند مخاطب را جذب کند. در طرف دیگر ابعاد کارتن نیز اثری هم اندازه با شکل آن دارد. سعی کنید خود را نه به عنوان فروشنده که یک خریدار تصور کنید. محصول مورد نظر شما در یک فروشگاه نه چندان مطرح در قفسه های فروش است. آن را پیدا می کنید، آن هم در یک بسته بندی شیک و با ابعادی مناسب. به احتمال خیلی زیاد آن محصول در سبد خرید شما قرار خواهد گرفت. اغلب سازندگان کارتن های بسته بندی نیز این نکته را در نظر دارند که شکل و ابعاد استاندارد کارتن را مطابق با محصول و مخاطب هدف، در نظر بگیرند تا فروش بهتر و موفق تری داشته باشند.
بسیاری از کارخانه ها و تولیدی ها به این مهم پی بردهاند که بسته بندی محصولات روی میزان فروش آن محصول اثر قابل توجهی دارد. باید این را بدانید که شما به صورت طبیعی به سمت محصولی جذب میشوید که بسته بندی و ظاهر زیبا و فریبندهای داشته باشد. تصور کنید به مغازه لوازمالتحریر فروشی رفته و قصد خرید یک دفترچه دارید. یکی از اولین نکات که موجب جذب شما خواهد بود چیست؟ بدون شک ظاهر دفترچه و در نهایت ابعاد کارتن آن. این نکته بسیار مهم است؛ به همین خاطر اغلب فروشنده ها برای جذب مشتری بیشتر به آن توجه ویژهای دارند.
این نکته بسیار مهم است که شکل بسته بندی محصول شما بتواند مخاطب را جذب کند. در طرف دیگر ابعاد کارتن نیز اثری هم اندازه با شکل آن دارد. سعی کنید خود را نه به عنوان فروشنده که یک خریدار تصور کنید. محصول مورد نظر شما در یک فروشگاه نه چندان مطرح در قفسه های فروش است. آن را پیدا می کنید، آن هم در یک بسته بندی شیک و با ابعادی مناسب. به احتمال خیلی زیاد آن محصول در سبد خرید شما قرار خواهد گرفت. اغلب سازندگان کارتن های بسته بندی نیز این نکته را در نظر دارند که شکل و ابعاد استاندارد کارتن را مطابق با محصول و مخاطب هدف، در نظر بگیرند تا فروش بهتر و موفق تری داشته باشند.
اما بعضی کارتن های پستی بیشتر از دیگر کارتن ها مورد استفاده قرار می گیرند که به ترتیب شامل موارد زیر هستند:
این موارد، ابعاد استاندارد کارتن های پستی هستند که برای کاربردهای مختلفی قابل استفاده هستند.
اینکه برای انواع محصولات در بازار از چه کارتن هایی با چه ابعادی استفاده شود از جمله نکاتی است که بسیار مورد توجه خریداران و فروشندگان قرار دارد. در نظر گرفتن ابعاد استاندارد کارتن میتواند به میزان فروش محصولات کمک شایانی کند. در ادامه با ابعاد انواع کارتن ها فارغ از جنس یا هدفی خاص که در بازار موجود هستند آشنا می شویم:
یکی از ابعاد استاندارد کارتن بسته بندی همین مورد است که در بازار به وفور یافت میشود. این کارتن ها به گونه ای ساخته می شوند که قابلیت قرار دادن سه ردیف از محصول را داشته باشند؛ مانند کارتن بیسکوئیت یا خرما.
این کارتن ها، بسته هایی با این ابعاد محصول را در دو ردیف قرار می دهند. برای این کارتن ها اغلب وزنی بین 380 تا 520 گرم محصول را برای هر بسته در نظر می گیرند.
وزن تقریبی این کارتن چیزی حدود 700 تا 800 گرم بوده و می تواند محصولی مثل خرما را در دو ردیف جا دهد. این کارتن بسته بندی را در بازار های روز هم میتوان پیدا کرد.
بسته بندی هایی با این سایز چیزی حدود 699 تا 750 گرم محصول را در خود جای میدهند.
این کارتن ها اغلب در ابعادی برابر 63 سانتیمتر طول، 34 سانتی متر ارتفاع و عرضی برابر 36 سانتی متر در بازار موجود هستند.
اغلب این جعبه ها در رنگ های مختلف در میوه فروشی ها دیده می شوند. اگر به ضخامت آنها توجه کرده باشید می بینید که در چند لایه تولید شده و استحکام خوبی در برابر ضربه دارند. ابعاد کارتن میوه اغلب در دو اندازه 48*28 یا 24*34 وارد بازار میوه و سبزیجات شده و از ابعاد بسته بندی استاندارد برای این کار محسوب میشوند.
ذکر این نکته نیز لازم است که تولید کارتن های بسته بندی با توجه به اینکه تولید داخلی باشد یا خارجی متفاوت است. در صورتی که بسته بندی برای مصارف داخلی باشد، نکاتی از جمله قدرت خرید مردم، فروشگاه های فروشنده محصول، تعداد و حجم متقاضیان آن محصول و … همگی در ابعاد کارتن تاثیر دارند. از طرفی اگر محصول برای فروش در بازارهای خارجی باشد، به غیر از رعایت نکاتی که در بازار داخلی مورد توجه است، ابعاد کانتینر و وسیله حمل و نقل نیز بسیار مهم است. این امر ابعاد بسته بندی مورد نظر را تحت تاثیر قرار میدهد.
منبع: شرکت کارتن لاین
اغلب ظرف هایی که برای بسته بندی خشکبار مورد استفاده قرار میگیرند، در کارخانه های ایران تولید می شوند. برخی از نمونه های رایج این ظروف عبارتند از:
ظروف فلزی خاتم یکی از گزینه های بسیار مناسب برای بسته بندی آجیل هستند. با توجه به این که جنس این ظروف از فلز است، نسبت به ظروف دیگر بسیار مقاوم هستند و از خرد شدن آجیل در برابر هرگونه ضربه جلوگیری می کنند.
این ظروف در اشکال متنوعی مانند دایرهای ، مستطیلی و حتی مثلثی موجود هستند. علاوه بر ظاهر زیبا ، یکی از مهم ترین مزیت های ظروف فلزی خاتم ، افزایش کیفیت و ماندگاری محصولات داخل آن است. البته کاربرد این ظروف تنها برای بسته بندی آجیل و خشکبار نیست و در بسته بندی زعفران نیز به شکل گستردهای مورد استفاده قرار می گیرند.
یکی از ظروف پر کاربرد در انواع بسته بندی خشکبار، ظروف پلی کریستال است. این ظروف از جنس پلی استایرن ساخته میشوند و نسبت به شیشه شکنندگی کمتری دارند. با توجه به این که این ظروف شفاف هستند و محصول داخل آن مشخص است، در بسته بندی زعفران ، میوه های خشک و حتی شیرینی مورد استفاده قرار میگیرند تا مشتری محتویات داخل ظرف را به خوبی مشاهده کند.
این ظروف در انواع و اندازه های مختلف و برای تمامی سلیقه ها در بازار موجود هستند و یکی از انواع ظریف و زیبای ظروف بسته بندی خشکبار به شمار می روند.
با توجه به این که وزن ظروف پلاستیکی کم است، نسبت به ظروف دیگر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. البته علاوه بر سبک بودن، قیمت این ظروف هم بسیار مقرون به صرفه است و از آن ها می توان در بسته بندی انواع خشکبار مانند میوه خشک ، پسته ، بادام ، مغز گردو و … استفاده کرد.
این ظروف در کیفیت های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. با توجه به این که خشکبار باید به روش بهداشتی و در ظروف مرغوب نگهداری شود، باید از بسته بندی آن ها در ظرف هایی که از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند، اجتناب کرد.
یکی دیگر از پر کاربرد ترین ظروف بسته بندی خشکبار ، باکس چوبی است. این ظروف در اغلب موارد و برای کاهش هزینه تولید، از MDF ساخته میشوند. این ظروف در طرح های بسیار متنوعی ساخته می شوند.
ظروف چوبی خشکبار بیشتر برای مصارف کادویی مورد استفاده قرار می گیرند و در سال های اخیر نسبت به سایر بسته بندی ها بیشتر مورد توجه قرار گرفتهاند. البته باکس های چوبی به دلیل شکیل بودن، در بسته بندی محصولات صادراتی نیز استفاده می شوند. این ظروف در طرح های مختلفی مثل طرح خاتم کاری در بازار موجود هستند که قیمت ظروف چوبی خاتم کاری شده نسبت به سایر طرح ها کمی گران تر است.
یکی از روش های مقرون به صرفه برای بسته بندی خشکبار استفاده از پاکت های کاغذی است. پاکت های کاغذی از دیرباز در بسته بندی مورد استفاده قرار می گرفتند و در حال حاضر نیز با اندکی تغییر و طراحی زیباتر در بازار موجود هستند.
پاکت های بسته بندی در مدل های مختلف و جذابی تولید می شوند که پاکت پنجره دار و پاکت زیپ دار از نمونه های پر کاربرد آن ها هستند. علاوه بر این که خشکبار را می توان با کیفیت مناسب در پاکت های کاغذی نگهداری کرد، به جلوگیری از آلودگی محیط زیست هم کمک خواهد شد.
منبع: شرکت صدف پک
کارتن فلوت یا فلوت کارتن، شکل موج ورق کارتن را توضیح داده و تشریح می کند. این فلوت ها دارای گام های مختلفی بوده که هر کدام جداگانه تعریف می شوند. اما به هر روی، رنج گام های فلوت در ورق سازی به چند دسته با عنوان A، B، C، E و F تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این گام ها را بر اساس فوت اندازه می گیرند. مثلا در فلوت A که بلندترین گام ها را در هر موج شامل می شود در یک فوت به طور کلی 36 کنگره یا راس موج وجود دارد. در اصل هر گام فلوت در این نوع حدود 1.4 اینچ است. این نوع از کارتن فلوت معمولا کارتن هایی قوی و مستحکم می شوند. در واقع A فلوت عنوان مستحکم ترین نوع مقوای لمینتی را به خود اختصاص داده است.
B فلوت چگونه است؟ این را که نوع دوم از کارتن فلوت به حساب میآورند چیزی کم از نوع A ندارد. فلوت B شامل 47 عدد کنگره در یک فوت است. کارتنهای تهیه شده از این جنس نیز در نوع خود قوی و مستحکم بوده و در صنایع مختلف از جمله در جابهجاییها به وفور استفاده میشوند. گاهی نوع B را با نوع C ترکیب کرده و در تولید کارتن فلوت های 5 لایه ای مورد استفاده قرار میدهند.
ورق C فلوت اما هویتی ترکیبی دارد. این نوع از کارتن ترکیبی از B و A است. یعنی می توان روی استحکام و قدرت آن برای ساخت کارتن های نسبتا با دوام حساب کرد، هر چند در مقایسه با دو نوع دیگر تا حدودی ضعیف است. در این نوع از کارتن فلوت ها در هر فوت 39 کنگره به کار رفته است.
نوعی دیگر نیز E فلوت است که کم ضخامت ترین کارتن های مورد استفاده در کشور ما از این نوع هستند. به همین دلیل است که عموما برای تولید جعبه های کاغذی و دارویی مورد استفاده قرار میگیرد. در E فلوت در هر فوت 90 فلوت یا کنگره به کار رفته است.
اما هر کدام از این نمونه های ذکر شده که در کارتن فلوت کاربرد زیادی دارند از نظر ارتفاع و دندانه ها و فواصل بین آنها به صورت جزئی تشریح میشوند که در ادامه برای یادگیری و آشنایی بیشتر شما عزیزان آورده شده است:
گروه فلوت A
این گروه را که آ فلوت نیز می گویند که دارای دندانه های با ارتفاع بین 4.5 الی 5 میلی متر بوده و در هر متر چیزی حدود 105 تا 125 دندانه استفاده می شود. این ارتفاع بالا موجب می شود که ورقه مقاومت و استحکام بالایی در برابر ضربه ها داشته باشد. این نوع کارتن فلوت را در تولید جعبه هایی که در جابهجایی های بزرگ و حساس مثل کارتن یخچال به کار برده می شود می توان استفاده کرد.
گروه فلوت B
این نوع، از فلوت A کمی ضعیف تر بوده، اما همچنان به خاطر توانایی بالای آن در برابر فشار زیاد و ایستادگی و استقامت بالا در برابر له شدن معروف بوده و کاربرد زیادی دارد. ارتفاع هر کنگره در این نوع فلوت چیزی بین 2.1 الی 2.9 میلی متر بوده که در هر متر از آن حدود 125 الی 150 عدد کنگره به کار رفته است. این نوع برای بسته بندی های نسبتا بزرگ استفاده می شود.
گروه فلوت C
کارتن فلوت شکل گرفته از این نوع نیز تقریبا مانند خروجی های دو مورد دیگر است. ارتفاع دندانه های این فلوت چیزی بین 3.5 الی 3.7 میلی متر بوده که در هر متر از آن 120 الی 145 کنگره به کار رفته است. مقاومت این نوع از فلوت ها از نوع متوسط بوده و از دو نوع A و B کم تر است.
گروه فلوت E
نوع E شامل 290 تا 320 عدد کنگره در هر متر بوده که هر کدام ارتفاعی بین 1.1 تا 1.6 میلی متر را دارا هستند. معمولا این نوع دارای بیشترین استقامت در برابر فشار و له شدگی است. کارتن فلوت های کوچک عموما از این نوع هستند؛ چراکه ظرافت در این کار بسیار اهمیت دارد.
گروه فلوت F
آخرین و کم ضخامت ترین نوع از انواع فلوت کارتن ها محسوب می شود. نوع F دارای هر کنگره به ارتفاع حدود 0.8 میلی متر و 420 کنگره در هر متر است. فلوت F کاربرد کمی در صنعت کارتن سازی دارد و اغلب در تهیه جعبه های ادکلن، اسپری، لوازم آرایشی و … مورد استفاده قرار می گیرد.
منبع: شرکت کارتن لاین
معمولا برای انتخاب نوع بسته بندی یک کالا ابتدا یک بودجه تعیین میشود که با توجه به آن نوع ظرف مورد نظر انتخاب میشود. زعفران نیز بسته بندی های متنوعی دارد. قیمت ظروف بسته بندی زعفران با توجه به فاکتور های زیر محاسبه میشود:
اولین نکته در انتخاب ظرف بسته بندی زعفران، انتخاب جنس کالا است. بسته بندی زعفران انواع مختلفی دارد که در این بخش به شما خواهیم گفت معمولا کدام ارزان تر و کدام گران تر هستند.
اگر بخواهیم از گران ترین ها آغاز کنیم باید بگوییم در بین ظروف بسته بندی زعفران، معمولا ظروف شیشهای و فلزی قیمت گران تری دارند. با توجه به اینکه این ظروف چهره لوکس تر و جدی تری دارند و قابل استفاده مجدد نیز هستند، طبیعیست که زعفرانی که در این نوع بسته بندی عرضه میشود قیمت بیشتری نسبت به سایر زعفرانها داشته باشد.
باکس های چوبی و مخملی نیز چهرهای لوکس و رسمی دارند و میتوانند انتخاب خوبی برای هدیه دادن زعفران باشد. به همین دلیل گاهی مواقع برای عرضه زعفران از این نوع بسته بندی نیز استفاده میشود. هرچند شاید به دلیل قیمت بالای آن و وجود طرفدار بیشتر برای ظروف فلزی و کریستالی، خیلی باکسهای چوبی را در بازار ندیده باشید. اما با توجه به منحصر به فرد بودن و چشمگیر بودن طراحیشان میتوانند گزینه خوبی برای جلوه کردن در میان سایر کالا های هم تراز باشد.
پاکت های بسته بندی مقوایی و کاغذی اغلب مواقع گزینه های مقرون به صرفه تری هستند. این نوع دسته بندی اغلب در تعداد بالاتری تولید میشود که تولید آن را اقتصادی تر میسازد. علاوه بر اینها، نیاز به یک نوع طراحی دارد که چاپ طرح روی آن نیز نسبت به ظروف کریستالی و فلزی ارزان تر است. به همین دلیل است که ظروف مقوایی و کاغذی بیشتر در بازارها به چشم میخورد.
بسته بندی های پلاستیکی ارزان ترین نوع بسته بندی محصول محسوب میشوند. بخصوص برای مواقعی که ظاهر محصول مهم است که دیده شود. همانند زعفران که در برخی مواقع دیدن ظاهر آن، بلند بودن رشتهها یا پودری بودنش و همچنین رنگی که دارد هنگام خرید توجه مشتری را به خود جلب میکند. هرچند بسته بندی پلاستیکی اغلب برای ارائه کالا در اندازه کوچک یا نهایتا متوسط استفاده میشود چرا که مقاومت پلاستیک به اندازه کریستال یا جعبه های مقوایی نیست.
حال که متوجه شدیم کدام نوع بسته بندی با بودجه ما هماهنگی دارد نوبت به سایز ظروف میرسد. این طبیعیت که یک ظرف بسته بندی که در سایز کوچک تری تولید میشود ارزان تر باشد و بتوان با تعداد بالاتری آن را تولید کرد. بنابراین با توجه به بودجه و سایز هر یک از بسته بندیهای زعفران، به راحتی میتوان مشخص کرد کدام نوع بسته بندی مناسب شماست. هرچند در اغلب مواقع احتمالا بسته بندیها در سایز های مختلف انتخاب میشوند چرا که محصولی همانند زعفران در گرم های متفاوتی به بازار عرضه خواهد شد که هر یک دسته بندی خاص خودش را لازم دارد.
یک فاکتور مهم دیگر که در قیمت ظروف بسته بندی زعفران و هر کالای دیگری تاثیرگذار است طراحی بسته بندی و چاپ آن است که با توجه به اینکه چه نوع ظرفی برای بسته بندی این محصول انتخاب شود و برای چاپ طرح به روی آن باید از چه نوع دستگاه چاپی استفاده شود، این مبلغ نیز متفاوت است. بعنوان مثال، چاپ طرح روی ظروف شیشهای نیازمند دستگاه چاپ خاص است و به تعداد بالا نیز ممکن نیست. همین موجب میشود ظروف کریستالی به تعداد کم و با قیمت بالاتر در بازارها عرضه شوند. از سوی دیگر، چاپ طرح روی بسته بندی کاغذی و مقوایی کار سادهتری است که اغلب چاپخانهها دستگاه چاپ آن را دارند. بنابراین هزینه چاپ طرح به روی بسته بندی کاغذی معمولا ارزان تر از سایر بسته بندیها خواهد بود.
حال که جنس ظرف، سایز و طراحی مورد نظر برای آن را انتخاب کردید، اینکه به چه تعداد از این بسته بندی تولید شود به روی قیمت نهایی هر ظرف بسته بندی زعفران تاثیر خواهد داشت. به تعداد مورد نظر باید ظرف در سایز مشخص شده تولید شود و به همین تعداد نیز بسته بندی چاپ شود.
منبع: شرکت صنایع پلاستیک صدف توس
کلمه لیمنت را احتمالا در جاهای دیگری نیز شنیده اید. دندانپزشکی، صنعت چاپ و حالا صنعت کارتن سازی. لمینت در لغت به معنای چسباندن است. در واقع لایه و پوششی است که روی یک لایه دیگر چسبیده و آن را در بر می گیرد. این لایه را معمولا جهت زیبایی بخشی و افزایش استحکام اشیاء و اغلب برای زیبایی سازی مقواهای ای فلوت یا سی فلوت استفاده می کنند. این مقواها به دلیل کنگره داشتن فاقد سطحی صاف بوده و قابلیت چاپ روی این سطح وجود ندارد؛ بنابراین کار چاپ طرح ها را روی ورقه های گلاسه انجام داده و در صورت نیاز از روکش سلفون یا یووی استفاده کرده و این طرح را روی انواع مقوا های ای فلوت، سی فلوت و پنج لایه مورد نظر می چسبانند.
لمینت در صنعت کارتن سازی و بسته بندی جایگاه ویژه ای داشته و به وفور استفاده می شود. بسیاری از جعبه های تزئینی زیبا و دسته دار که برای بسته بندی کادو ها استفاده می کنیم از این نوع هستند. کاربرد کارتن لمینت را در انواع صنایع نباید دست کم گرفت. این کارتن ها مقاومت بالایی در برابر فشار و له شدگی دارند و استحکام بالایی در برابر وزن زیاد از خود نشان می دهند، و از طرفی از محصول در برابر رطوبت و نور و هر گونه ماده مضر جلوگیری می کند.
لمینت و صنعت چاپ؟ بله، این پوشش در صنعت بسیار به کار می رود. می پرسید چطور؟ به بنرهایی که در شهر نصب می شود دقت کرده اید؟ آری، بنرها نمونه ای از چاپ لمینتی هستند. اما در این حرفه مقوای چاپ شده را توسط دستگاه افست روی کارتن هایی از جنس های مختلف چاپ می کنند. لمینت یک ورق یا غشای بسیار نازک است که در صنعت چاپ روی پوشش های مختلف چاپ شده و از انواع کارتن لمینت نیز محکم تر است. یکی از ویژگی های این ورق این است که نقش محافظ را برای پوشش زیرین خود در برابر هر گونه چروک شدگی یا پاره شدن ایفا می کند؛ مانند کارت ها یا بروشور های لمینت شده در دستتان که پوششی سخت و ضخیم داشته و به راحتی خراب نمی شوند.
یکی از مهم ترین مراحل در بخش کارتن سازی های صنعتی استفاده از لمینت است. کاربرد کارتن لمینت را در بخش های مختلف بازار به ویژه در ساخت کارتن های دکوری و تزئینی نمی توان انکار کرد. البته کیفیت چسب لمنینت و نوع آن در دوام کارتن یا جعبه نقش موثری دارد. در صنعت کارتن سازی معمولا از دو نوع لمینت سرد و لمینت گرم استفاده می شود که هر کدام کارایی و ویژگی های خاص خود را دارند:
لمینت سرد
دستگاه هایی که کار لمینت سرد را انجام می دهند در صنعت کارتن سازی برای مقواهای سینگل، کارتن سه لایه و 5 لایه آنهم توسط چسب سیلیکات کار لمینت سازی را انجام می دهند. البته گاهی به جای استفاده از چسب سیلیکات از سلفون یا صحافی بر روی کارتن مورد نظر کار لمینت استفاده می کنند.
لمینت گرم
از انواع کارتن لمینت که به این روش لمینت می شوند می توان به کارت های هدیه و ویزیت، منو های غذا یا حتی پوسترها اشاره کرد. هر دو لمینت سرد و گرم در انواع مات و براق تولید می شوند و در بخش های جداگانه استفاده می شوند.
در فرآیند تولید کارتن لمینت طرح مورد نظر را ابتدا روی مقوا از طریق ماشین افست چاپ کرده و در نهایت اقدام به لمینت مقوای چاپ شده روی ورق کارتن کرده و آن را به کارتن مورد نظر انتقال می دهند. اما فرآیند تولید کارتن های معمولی متفاوت است. چطور؟ فرآیند تولید این کارتن ها به صورت مستقیم انجام می شود. بدین معنی که در این فرآیند دستگاه چاپ فلکسو همزمان که کارتن را ساخته و عملیات چسباندن لبه ها و دایکات کردن را انجام می دهد، نقش و طرح مورد نظر را نیز روی کارتن چاپ می کند؛ یعنی مستقیما این فرآیند را روی کارتن پیاده می کند. تنها مزیت کارتن های معمولی در قیمت پایین تر آن ها نسبت به لمینتی ها است. از فواید و مزایای کارتن های لمینتی نسبت به معمولی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
گفتیم که در این صنعت مراحلی نسبتا سخت تر و زمان بر به کار می رود تا کاغذ چاپ شده برروی کارتن مورد نظر چاپ شود. از چاپ بر روی کاغذ های گلاسه و به کار بردن انواع رنگ ها گرفته تا مرحله چسباندن این مقواهای طرح دار بر روی کارتن آن هم به وسیله دستگاه، موجب هزینه بر بودن این مقواها و در نهایت کارتن ها می شود. قیمت کارتن لمینت عموما از قیمت سایر کارتن ها بیشتر است. با این وجود بهتر است قبل از سفارش این کارتن ها نوع کاغذ، وزن و ابعاد کارتن و نوع فلوت به کار رفته در آن را نیز در نظر بگیرید؛ چراکه تاثیر مستقیمی در قیمت کارتون لمینت شده دارد.
منبع: شرکت کارتن لاین