سود زعفران چقدر است؟

آخرین آمار رسمی تولید زعفران در ایران مربوط به سال ۱۳۹۸ است. طی آن سال، تولید زعفران حدود ۹۶ تن افزایش یافته و به ۵۰۰ تن رسیده بود. سطح زیر کشت زعفران طی سال ۹۸ حدود 188 هزار هکتار بوده که این رقم در سال قبل از آن، 115 هزار هکتار بوده است.

ایران طی شش ماه نخست همان سال، حدود 87 تن زعفران به ارزش تقریبی 92 میلیون دلار صادر کرد. ضمن آنکه در کشور ما بیش از ۱۰۰ واحد ثبت شدهٔ صنایع تولید و بسته بندی زعفران با ظرفیت اسمی بیش از ۵ هزار تن مشغول فعالیت هستند.

به طور کلی ایران بزرگ ترین تولیدکنندهٔ زعفران دنیاست، اما نبض بازار در اختیار اسپانیا قرار دارد. از مهم ترین دلایل آن می توان به این نکته ها اشاره کرد:

  • هزینهٔ حمل و نقل هر کیلو زعفران صادراتی از ایران، حدود یک میلیون و پانصد هزار تا یک میلیون و ششصد هزار تومان تخمین زده می شود، اما هزینهٔ حمل و نقل برای هر کیلوگرم زعفران از اسپانیا، حدود 30 هزار تومان است.
  • در ایران تسهیلات بانکی با سودهای بالا در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد، اما در اسپانیا تسهیلات با سود 2 تا 3 درصدی به تاجران پرداخت می شود.
  • بسته بندی زعفران در اسپانیا براساس استانداردهای جهانی و با کیفیت بالاست، اما صادرات ایرانی در بسیاری از موارد به صورت فله و فاقد بسته بندی است.
  • یکی از راه حل ها برای غلبه بر رقبای خارجی و بالا بردن سود صادرات زعفران افزایش درآمد ارزی صادرات آن با حذف فروش فله زعفران است. طرح هایی مانند تولید پودر زعفران با ماندگاری بالای خواص طبیعی و بسته بندی های حرفه ای برای بازارهای جهانی، باعث تبلور نام ایران در این صنعت خواهند شد.
  • سرمایه گذاری ثابت برای تولید پودر زعفران با ماندگاری بالا، حدود 582 میلیون تومان تخمین زده شده که از این مقدار، 428 میلیون تومان هزینهٔ ثابت و 132 میلیون تومان هزینهٔ در گردش است. دورهٔ بازگشت سرمایه هم حدود یک تا دو سال، با سودآوری 56 درصد خواهد بود.

    قیمت تجهیزات بسته بندی زعفران در مقایسه با بسیاری از صنایع فرآوری خوراکی، چندان بالا نیست. به عنوان مثال دستگاه دوخت پلاستیک باکیفیت، حدود یک میلیون و دویست هزار تومان هزینه دارد. از دیگر دستگاه های مورد نیاز برای فرآوری و بسته بندی زعفران می توان به دستگاه های شیرینگ و اسکین پک اشاره کرد که هرکدام حدود 5 میلیون تومان قیمت دارند.

    هزینه های مربوط به گمرک، بازرسی و حمل و نقل هم در محاسبهٔ میزان سود تجارت زعفران و صادرات آن در نظر گرفته می شوند. برای دستیابی به آخرین اطلاعات مربوط به نرخ حمل و نقل و شرایط آن، به وب سایت انجمن سراسری شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران مراجعه کنید.

    نکتهٔ مهم در مورد زعفران اهمیت نگهداری درست این محصول و وجود آزمایشگاه کنترل کیفیت و هزینه در گردش است که تأمین آن ها هم حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد. قیمت فروش نهایی کالا، وابسته به حاشیهٔ سود مورد نظر و همین طور توافق بین فروشنده و خریدار است.

    سود تجارت زعفران چقدر است

    ایران ۹۰ درصد زعفران جهان را تولید می کند و به همین خاطر جایگاه ویژه ای در تولید زعفران دارد. حدود دویست هزار هکتار زمین به کشت زعفران اختصاص دارد و بیش از ۷۰ درصد این محصول صادر می شود. از طرف دیگر گیاه زعفران آفت چندانی ندارد، مگر اینکه با آب دهی زیاد، دچار قارچ شود. بنابراین سود تجارت زعفران بسیار بالاست.

    اگر می خواهید وارد کار خرید و فروش زعفران شوید، برای رسیدن به سود تجارت زعفران باید ابتدا انواع زعفران ایرانی را به خوبی بشناسید. چون در بازار زعفران معمولا پنج نوع زعفران ایرانی پیدا می کنید که بر اساس کیفیت و قیمت با هم فرق دارند و عبارت‌اند از:

    • سرگل
      این نوع زعفران همان قسمت نوک رشته های زعفران است. رنگ آن به طور کلی قرمز است، اما کلاله کوتاه تر است و گاهی اوقات خرده دارد.
    • سوپر نگین
      این گران ترین نوع زعفران است. رشته های سوپر نگین بلندتر هستند و همهٔ قسمت های زرد آن ها بُریده شده است. به طور کلی قرمز است و هیچ خرده ای ندارد.
    • نگین
      تفاوت بین نگین و سوپر نگین آن است که نگین مقداری از قسمت زرد را دارد. این باعث می شود وزن زعفران بیشتر شود.
    • پوشال
      این ارزان ترین نوع زعفران ایرانی است. در زعفران پوشال قسمت های زرد و نارنجی زیادی از رشته های زعفران وجود دارد.
    • دستهاین نوع، شامل همهٔ کلاله زعفران می‌شود که بریده نشده و به صورت دسته ای عرضه می شود. خرید چنین زعفرانی از فروشگاه ها تقریبا ممکن نیست، اما عمده فروش ها، زعفران دسته دارند.
    • قیمت هر کیلو زعفران دسته ای به طور متوسط ۶ میلیون تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و زعفران درجه یک، کیلویی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. طیف پایهٔ قیمت زعفران در گمرک ایران هم برای هر کیلوگرم به طور متوسط ۱۱۰۰ دلار تا ۱۲۰۰ دلار است. همچنین صادر کننده باید برای صادرات تعهد ارزی بدهد.
    • برای محاسبهٔ سود صادرات زعفران باید ابتدا هزینهٔ خرید زعفران صادراتی در داخل ایران و هزینه های صادرات آن را محاسبه کنید. اگر مجموع این هزینه ها را از قیمت فروش زعفران در خارج از کشور کم کنید، سود تجارت زعفران به دست خواهد آمد.

      مسلم است اگر بتوانید زعفران را داخل کشور با قیمت ارزان تری خریداری کنید یا از بهترین زعفران صادراتی استفاده کنید تا فروش خوبی در بازارهای جهانی داشته باشید، سود بیشتری به دست خواهید آورد. زعفران سرگل ایران بهترین زعفران دنیاست. این زعفران رشته های بسیار کوتاه و سرخ رنگی دارد. آزمایش های مختلف روی زعفران سرگل ایران، شدت رنگ دهی ۲۳۰ تا ۲۵۵ و رطوبت فوق العاده اندک ۲ درصد را نشان داده اند.


    • منبع: شرکت صدف پک

انواع هاون های فلزی و چوبی

زعفران در انواع مختلف رشته ای و پودری در بازار وجود دارد. یکی از انواع محبوب زعفران، زعفران رشته ای است. زعفران رشته ای قبل از استفاده باید آسیاب شود. برای آسیاب زعفران بهترین وسیله هاون و یا زعفران ساب است.

همان طور که می دانیم هاون ها در دو نوع هاون چوبی و هاون فلزی تولید می شوند. اما کدام یک از آن ها برای آسیاب کردن زعفران مناسب است؟ با توجه به این که چگونگی آسیاب زعفران می تواند در کیفیت آن تاثیر گذار باشد، در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که هاون فلزی و هاون چوبی هر یک چه مزیتی برای آسیاب زعفران دارد.

زعفران رشته ای | شرکت صدف پک

انواع هاون

هاون ظرفی فلزی یا چوبی است که از قدیم برای آسیاب کردن زعفران مورد استفاده قرار می گیرد. اندازه هاون هایی که برای آسیاب زعفران مورد استفاده قرار می گیرد نسبتا کوچک است و به همین دلیل شستن و حمل و نقل آن ها نسبت به هاون های بزرگ راحت تر است. برای آسیاب کردن زعفران در اغلب موارد از نوع فلزی و یا چوبی استفاده می شود.

برای ساخت هاون چوبی در بیشتر موارد از چوب درخت سدر، گردو و یا چوب سایر درختان استفاده می شود. هاون چوبی زعفران کوچک در حالت استاندارد دارای قطر 6 و ارتفاعی بین 5 تا 10 سانتی متر است. هاون فلزی که غالبا از برنج ساخته می‌شود نسبت به هاون چوبی گران‌تر است و در سایزهای مختلف در بازار وجود دارد.

واقعیت این است که از هر دو هاون فلزی و هاون چوبی می توان برای آسیاب کردن زعفران استفاده کرد. اما برای آسیاب کردن زعفران در هاون فلزی بهتر است که کمی شکر و یا حبه‌ی قند به زعفران اضافه شود. اضافه کردن شکر و قند باعث می شود که زعفران به ذرات ریزتری تبدیل شود و کاملا حالت پودری داشته باشد.

از طرف دیگر نکته مهم این است که حتما قبل از استفاده از هاون آن را به خوبی شسته و تمیز کنید تا در صورتی که هاون بوی ادویه های دیگر را گرفته باشد، عطر زعفران را از بین نبرد. علاوه بر این از نگه داشتن زعفران در هاون خودداری کنید و اضافه زعفران را به ظرف دربسته منتقل کنید. چرا که در معرض هوا کیفیت زعفران کاهش می‌یابد.

هاون چوبی | شرکت صدف پک

هاون های فلزی صدف پک

شرکت صنایع پلاستیک صدف توس به عنوان تولیدکننده‌ای پیشرو در تولید ظروف بسته بندی زعفران شناخته می‌شود. با توجه به فعالیت در این زمینه، صدف پک لازم دید تا برای پاسخ به نیاز های مختلف این حوزه، به تولید هاون نیز بپردازد. صدف پک در این راستا اقدام به تولید هاون های فلزی با دو طرح هاون جامی و هاون سنتی کرده است. این دو طرح هاون فلزی در سایز های مختلفی عرضه می‌شود.


منبع: صدف پک

اهمیت صنعت بسته بندی در دنیا

صنعت بسته بندی چند نقش اساسی برای شرکت ها و مشتریانشان ایفا می کند. علاوه بر این، بسته بندی محصولات با بازاریابی، فروش و آگاهی از برند مرتبط است. بنابراین برای شناساندن برندتان و ترغیب مشتریان به خرید آن، باید از بسته بندی مناسب برای محصولاتتان استفاده کنید.

بر اساس آماری که اخیرا گرفته شده تقریبا 72 درصد مشتریان معتقدند طراحی و بسته بندی محصول در تصمیم گیری آن ها برای خرید تاثیرگذار بوده است. بنابراین اگر توجه کافی به بسته بندی محصولاتتان نداشته باشید، احتمال دارد این گروه بزرگ از مشتریان را از دست بدهید. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره اهمیت بسته بندی محصولات در فروش و صادرات آن ها بدانید.

اهمیت صنعت بسته بندی محصولات

  • بسته بندی محصول نقش مهمی در حفاظت از محصول هنگام حمل و نقل ایفا می کند. بخصوص اگر بخواهید محصولتان را به سایر کشورها صادر کنید باید بسته بندی را برای آن انتخاب کنید که در عین زیبا بودن از استحکام بالایی نیز برخوردار باشد و آسیبی به محصول داخل آن وارد نشود.
  • بسته بندی باید برای مشتری ترغیب کننده باشد. او باید چیزی در طراحی بسته بندی محصول شما ببیند تا مجاب شود محصولی که داخل این بسته بندی است از کیفیت بالاتری برخوردار است.
  • بسته بندی محصول باید طوری باشد که مشتری به راحتی بتواند آن را باز کند. اینکه مشتری شما در تجربه اول خرید بتواند به سادگی با محصول شما ارتباط برقرار کند، می تواند در او انگیزه ای ایجاد کند که باز هم از شما خرید کند. اما اگر او مجبور باشد مدت‌ها با بسته بندی محصول شما سر و کله بزند تا متوجه شود چطور باز می‌شود، احتمالا دیگر به سراغ شما نخواهد آمد.
  • بسته بندی موجب می‌شود مشتریانتان بهتر محصولات را بشناسند. روی بسته بندی با نوشته هایی در سایزهای مختلف، اطلاعاتی درباره محصول به مشتری ارائه می شود. همچنین تصاویر و نوشته ها باید طوری با هم مرتبط باشند که مشتری با دیدن آن ها به سرعت متوجه شود داخل این بسته بندی چه محصولی قرار گرفته است.
  • رنگ‌بندی متنوع در یک نوع بسته بندی می تواند مدل های مختلف یک محصول از یک برند را به مشتری معرفی کند.
  • استفاده از المان های یک برند، مانند لوگو، رنگ خاص یا فونت به کار رفته شده می تواند به مشتری کمک کند محصولات این شرکت خاص را به راحتی تشخیص بدهد. این کار موجب می شود آگاهی مشتریان نسبت به برند شما بالاتر برود و هر جا که لوگو، رنگ یا فونت شما را ببینند به یاد محصول شما بیفتند.

تفکیک بسته بندی محصولات مختلف با رنگ ها | شرکت صدف پک

چطور بسته بندی محصول می تواند به فروش آن کمک کند

از آنجایی که از هر 10 نفر 7 نفر معتقدند بسته بندی یک محصول روی تصمیم گیری آن ها برای خرید تاثیرگذار است، شرکت ها باید به صنعت بسته بندی از منظر بازاریابی و فروش نگاه کنند. چطور بسته بندی می تواند فروش محصولتان را بالاتر ببرد؟

  • وقتی افراد به فروشگاه های محلی یا فروشگاه های آنلاین می روند تا خرید کنند، پیش از اینکه با نام و برند خاصی آشنا باشند محصولشان را بر اساس بسته بندی آن انتخاب می کنند. این رفتار در اغلب مشتریان دیده شده است. در قدم اول اگر شناختی از آن محصول یا برند وجود نداشته باشد، فرد با جذب شدن به بسته بندی آن تصمیم می گیرد تا آن محصول را خریداری کند. در قدم دوم احتمالا به لیبل یا برچسب آن نگاه می اندازد تا مطمئن شود محصولی که می خرد همان چیزی است که می خواهد. سپس فرصتی به آن محصول می دهد تا در میان رقبایش حرفی برای گفتن داشته باشد. بنابراین، با این چند قدم شما می توانید محصولتان را در سبد خرید مشتری قرار دهید.
  • محصول شما اولین برخورد شما با مشتری است. وقتی فردی برای اولین بار از شما خرید می کند، احتمالا هنوز با برند شما آشنا نیست. بلکه این محصول شماست که قرار است شما را معرفی کند. بنابراین باید کاری کنید اولین برخوردتان با مشتریان آینده تان خوب باشد.
  • بسته بندی محصول شما تا حد زیادی کیفیت محصولتان را بازگو خواهد کرد. بسته بندی نامرتب و بی کیفیت این ذهنیت را در خریدار ایجاد می کند که محصول شما به اندازه کافی خوب و مناسب خرید نیست. اینکه شما به بسته بندی محصولتان اهمیت نمی دهید در نظر مشتری موضوع خوشایندی نخواهد بود.
  • صنعت بسته بندی در فروش آنلاین محصول نیز تاثیرگذار است. یک بسته بندی خلاقانه و زیبا معمولا در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد و نام آن برند را بر سر زبان ها می اندازد. معمولا افراد از ایده های خلاقانه خوششان می آید و ترجیح می دهند حتی یک‌بار هم که شده آن محصول را امتحان کنند.
  • ایجاد تنوع در بسته بندی، نظیر تغییر طراحی جلد یا نوع بسته بندی فصلی، می تواند برای اینکه مشتری بار دیگر از شما خرید کند یا محصول جدیدی از برند شما را امتحان کند ترغیب کننده باشد.

اهمیت بسته بندی در صادرات

همانطور که پیش تر گفته شد، یکی از نقش های اساسی صنعت بسته بندی محصول، محافظت از آن حین حمل و نقل است که این مساله در صادرات اهمیت بالاتری پیدا می کند. محصول صادراتی مسیر طولانی را از مبدا تا مقصد طی می‌کند. بنابراین با توجه به اینکه محصول صادراتی چیست، باید نوعی بسته بندی برای آن در نظر گرفته شود که در این مسیر به محصول آسیبی نرسد.

به عنوان مثال، برخی محصولات نباید در معرض نور قرار بگیرند، برخی دیگر نباید فشاری را متحمل شوند و برخی دیگر نیز ممکن است در اثر تکان خوردن کیفیت خود را از دست بدهند. بنابراین با توجه به ویژگی های محصول باید نوعی بسته بندی برای صادرات آن در نظر گرفته شود که بتواند در طول مسیر از کالا در برابر تمامی خطرات احتمالی محافظت کند تا شرکت را متحمل زیان نکند.

استاندارد حفظ محیط زیست

ایزو ۱۴۰۰۱ یا استاندارد ۱۴۰۰۱ بر رعایت الزامات زیست محیطی در شرکت تأکید دارد. این استاندارد طی سال های اخیر بسیار مورد توجه شرکت های تولیدی معتبر و سازمان های بین المللی قرار گرفته است. چون بعضی فعالیت های صنعتی، تأثیرهای منفی بر طبیعت دارند و باعث مشکلات زیست محیطی می شوند.

استاندارد ۱۴۰۰۱ شامل الزاماتی برای مدیریت زیست محیطی شرکت هاست. شرکت ها و سازمان های معتبر می توانند با در نظر گرفتن الزامات قانونی و اطلاعات موجود دربارهٔ پیامدهای بارز زیست محیطی، اهداف و خط مشی خود را تدوین کنند.

کاربرد ایزو ۱۴۰۰۱ در شرکت، برای آن جنبه های زیست محیطی است که می توان کنترل کرد و بر آن ها تأثیر گذاشت. در واقع خود این استاندارد، بیانگر معیارهای عملکرد زیست محیطی مشخصی نیست. استاندارد ۱۴۰۰۱ برای سازمان هایی است که مایل به اعمال این موارد باشند:

  • اجرا، نگهداری و بهبود سیستم مدیریت زیست محیطی،
  • اطمینان از انطباق با خط مشی زیست محیطی خود شرکت،
  • اثبات وجود این انطباق به دیگران،
  • درخواست گواهی یا ثبت سیستم مدیریت زیست محیطی توسط سازمانی دیگر،
  • و تعیین انطباق با این استاندارد و اظهار آن توسط خود شرکت.

  • ایزو ۱۴۰۰۱ محیط زیست را محیط پیرامونی می داند که سازمان در آن کار می کند؛ شامل هوا، آب، زمین، منابع طبیعی، گیاهان، جانوران، انسان ها و همین طور روابط بین آن ها. البته محیط پیرامون ممکن است از داخل سازمان شروع شده و به سیستم محلی، منطقه ای و جهانی گسترش یابد.

شرکت هایی که گواهی نامهٔ ایزو ۱۴۰۰۱ را دریافت می کنند، در واقع به مشتری های خود این پیام را می دهند که در فرایند تولید، به محیط زیست توجه ویژه ای دارند. شرکت صدف پک هم با دریافت استاندارد ۱۴۰۰۱ نشان داده که برای طبیعت ارزش قائل است و به استاندارد ظروف زعفران اهمیت می دهد.

رعایت نکات زیست محیطی | شرکت صدف پک

رعایت استاندارد ظروف زعفران در صدف پک

رعایت استانداردهای بسته بندی یکی از مهم ترین جنبه های عرضهٔ مواد غذایی سالم در سرتاسر دنیاست. حفظ ارزش غذایی و مواد تشکیل دهندهٔ محصولات ارگانیک از جمله زعفران و خشکبار در فرایند تولید، بسته بندی، حمل و عرضه، از اهمیت زیادی برخوردار است. در این میان، بسته بندی سالم در قالب رعایت استاندارد ظروف زعفران برای شرکت صدف پک از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فرایند تولید ظروف بسته بندی و همین طور بسته بندی محصول نهایی، پیامدهای زیادی در حوزهٔ تولید و عرضهٔ مواد غذایی دارند. برای عرضهٔ محصولی با بالاترین کیفیت ممکن، باید تمرکز ویژه‌ای بر تولید ظروف و بسته بندی محصولات داشت.

هدف اصلی بسته بندی مواد غذایی، از جمله زعفران و خشکبار، حفظ فیزیکی آن ها و در عین حال حفظ آن ها از آسیب وارده بر اثر فشار، نور آفتاب و شرایط آب و هوایی است. به عبارت دیگر، هدف اصلی حفظ محصول خوراکی در برابر عوامل خارجی است.

صدف پک با کنترل های عملیاتی در مصرف آب، مصرف انرژی برق، انتشار آلاینده ها در هوا و خاک، انتشار صدای ناشی از دستگاه های تولیدی، و در نهایت کنترل های عملیاتی در دفع ضایعات تولیدی، تلاش می کند استاندارد های لازم برای حفظ محیط زیست را بر اساس ایزو ۱۴۰۰۱ اجرایی نماید.

صدف پک با رعایت جنبه های زیست محیطی در فعالیت ها، و فرایند تولید محصولات خود، حداقل تأثیر منفی ممکن را بر محیط زیست می گذارد. برای نمونه انتشار گاز CO حاصل از سوختن سوخت های فسیلی در خودرو‌های حمل بار در کارخانه، جنبه زیست محیطی بوده و پیامد آن آلودگی هواست. اما صدف پک با اجرا کردن استاندارد ۱۴۰۰۱ تغییری در محیط زیست ایجاد نمی‌کند.

در واقع مهم ترین گام در اجرای ایزو ۱۴۰۰۱ شناسایی جنبه های زیست محیطی است. رعایت جنبه های زیست محیطی در صنعت بسته بندی، با توجه به آلودگی بالقوهٔ آن، می تواند نقش مهمی در حفظ طبیعت ایفا نماید. صدف پک با اجرایی کردن ملزومات این استاندارد، تلاش کرده گام مهمی در این زمینه بردارد.

منبع: شرکت صنایع پلاستیک صدف توس

انواع چاپ برای بسته بندی زعفران

    ابتدا نگاهی اجمالی به انواع روش های چاپ می اندازیم و در ادامه خواهیم گفت هر روش برای چاپ چه نوع بسته بندی و ظرفی مناسب است. به طور کلی پنج روش برای چاپ بسته بندی محصولات وجود دارد:

  1. لیتوگرافی که اختصارا «لیتو» یا «افست» گفته می شود

    مزایای چاپ لیتوگرافی

    ✓ کیفیت بالا
    ✓ مناسب برای بسته بندی محصولات خوراکی، زیبایی و جعبه های وسایل الکترونیکی
    ✓ چاپ بیش از 4 رنگ
    ✓ امکان چاپ مات یا براق
    ✓ طیف رنگ های متفاوت در چاپ با ظرافت خاصی انجام می شود.

  2. معایب چاپ لیتو یا افست

    ✓ برای چاپ بهینه به حجم بالای چاپ نیاز است که گاهی مقرون به صرفه نیست.
    ✓ تنظیمات اولیه برای هر چاپی متفاوت و کمی پیچیده است و ممکن است زمان بر باشد.
    ✓ روش چاپ و ابزار مورد استفاده آن سازگار با محیط زیست نیستند.

  3. فلکسوگرافی یا به اختصار «فلکسو»

    مزایای چاپ فلکسو

    ✓ چاپ فلکسو نسبتا ارزان تر است و تنظیمات آن پیچیدگی کمتری دارد.
    ✓ چاپ فلکسو سریع تر انجام می شود و زمانبر نیست.
    ✓ هم می توان از جوهر بر پایه آب استفاده کرد هم جوهر بر پایه روغن.

    معایب استفاده از چاپ فلکسو

    ✓ به نسبت لیتو، کیفیت پایین تری دارد.
    ✓ طیف رنگ ها را به خوبی نمایش نمی دهد.
    ✓ بیش از 4 رنگ را به خوبی پشتیبانی نمی کند.

  4. چاپ دیجیتال

    مزایای چاپ دیجیتال

    ✓ هزینه تنظیمات اولیه برای چاپ صفر است.
    ✓ سرعت چاپ بالا است.
    ✓ محدودیتی برای تعداد چاپ ندارد.
    ✓ کیفیت چاپ آن به اندازه لیتو بالا است.

    معایب استفاده از چاپ دیجیتال

    ✓ حجم بالای چاپ بسیار گران قیمت خواهد بود.
    ✓ قابلیت مات یا براق کردن رنگ نهایی را همانند لیتو ندارد.
    ✓ از رنگ های متالیک نمی تواند استفاده کند.
    ✓ هزینه چاپ هر یک واحد آن گران است.

  5. فرآیند چاپ روتوگراور یا «گراور»

    مزایای چاپ روتوگراور

    ✓ کیفیت بالا
    ✓ قابلیت ترکیب 4 رنگ با رنگ PMS (پانتون)
    ✓ حجم بالای چاپ بدون اینکه تاثیری به روی کیفیت عکس داشته باشد.

    معایب چاپ روتوگراور

    ✓ برای کاغذهای روکش دار نظیر گلاسه مناسب نیست
    ✓ تعداد زیادی برای چاپ مورد نیاز است
    ✓ چاپ زمانبر است.

  6. چاپ سیلک اسکرین

    مزایای چاپ سیلک اسکرین

    ✓ مناسب برای بسته بندی های از پیش ساخته شده نظیر بطری، کلاه، لباس، ماگ و سایر ابزار تبلیغاتی
    ✓ هزینه تنظیمات آن کم است
    ✓ حجم پایینی از تعداد چاپ قابل قبول است
    ✓ نیاز به سطح صاف برای چاپ ندارد.

    معایب چاپ سیلک اسکرین

    ✓ پروسه چاپ نسبت به لیتو بسیار کندتر پیش می رود
    ✓ احتمال اینکه اشتباهی توسط کارگران رخ دهد بالاست.
    ✓ به اندازه لیتو چاپ واضح و تمیزی نیست.
    ✓ تصاویر را به خوبی و با کیفیت چاپ نمی کند.
    ✓ برای تعداد بالای چاپ مناسب نیست.

چاپ تک رنگ روی ظرف پلی کریستال زعفران | شرکت صدف پک

روش چاپ روی پاکت کرافت زعفران  

یکی از روش های بسته بندی زعفران استفاده از پاکت کرافت است. پاکت کرافت 80 درصد از خمیر کاغذ تهیه شده و از جمله محصولاتی است که سازگار با محیط زیست هستند. چرا که به طور صد در صد قابل بازیافت است. پاکت کرافت در دو رنگ قهوه ای و سفید عرضه می شود و استحکام و انعطاف پذیری بالایی دارد.

منبع: صدف پک